Mail info@woonveste.nl of bel (0416) 37 87 80
Tips en klachten
Wij staan open voor uw suggesties en ideeën. Wat gaat er goed en waar kunnen wij nog verbeteren. Hebt u een goede tip? Laat het ons weten. Uw mening telt! 

Geef uw tips en opmerkingen hier door.

Klachten
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Daar doen wij ons best voor. Hebt u toch een klacht? Laat het ons weten via het klachtenformulier.

Klachten WoonService Regionaal
Vrijkomende woningen van Woonveste worden geadverteerd via WoonService Regionaal. Als woningzoekende schrijft u zich daar in. Gaat er iets niet goed of heeft u een klacht? Dan kunt u terecht bij de KlachtenCommissie WoonService. De KlachtenCommissie is onafhankelijk van WoonService Regionaal en de woningcorporaties.

Andere klacht
Hebt u een klacht over onze dienstverlening? Bent u niet tevreden over de manier waarop wij u behandelen? Of heeft u een klacht over het gedrag van een van onze medewerkers? Blijf er niet mee zitten en vertel het ons. Samen met u zoeken wij naar een goede oplossing. Deze stappen kunt u zetten:

Wat kunt u doen bij een klacht?
Stap 1:
Meld uw klacht bij ons via mail, info@woonveste.nl, of per brief, postbus 127, 5150 AC Drunen. Wij nemen uw klacht meteen in behandeling. De medewerker of leidinggevende die verantwoordelijk is voor de afhandeling van uw klacht, is uw aanspreekpunt. Binnen tien werkdagen handelen wij de klacht af. Lukt dit niet, dan krijgt u de stand van zaken en hoort u wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan volgt stap 2.

Stap 2:
Stuur een brief of mail gericht aan de directeur-bestuurder van Woonveste. In de brief vertelt u wat uw klacht is. U krijgt schriftelijk antwoord van ons. Bent u niet tevreden met het antwoord en ontstaat er een verschil van mening/ geschil? Neem dan contact op met de onafhankelijke Klachtenadviescommissie. Lees hoe bij stap 3.

Stap 3:
Schrijf een brief aan de Klachtenadviescommissie. Vertel in uw brief wat uw klacht / geschil is. Uw brief richt u aan het secretariaat van de Klachtenadviescommissie, postbus 825, 5280 AV Boxtel.

Let op:
De Klachtenadviescommissie neemt alleen klachten in behandeling die door u al eerder aan Woonveste zijn gemeld en waarvoor Woonveste voldoende kans had om deze op te lossen.

Procedure Klachtenadviescommissie

Heeft u een klacht ingediend bij de Klachtenadviescommissie, dan ontvangt u binnen twee weken een reactie. De Klachtenadviescommissie kan besluiten uw klacht/ geschil tijdens een hoorzitting te behandelen.

De Klachtencommissie luistert naar uw verhaal, maar ook naar dat van Woonveste. Dat noemen we hoor en wederhoor. De Klachtenadviescommissie geeft vervolgens advies aan Woonveste. Dat doen ze in een brief aan de directeur-bestuurder. De directeur-bestuurder laat vervolgens – binnen 3 maanden na ontvangst van het advies – aan u en de commissie weten wat hij besluit. Hij mag afwijken van het advies van de Klantenadviescommissie. Hij moet dan wel vertellen waarom hij dat doet. Bent u het niet met zijn definitieve uitspraak eens? Dan kunt u naar de kantonrechter stappen.

Klachtenadviescommissie
De Klachtenadviescommissie bestaat uit zes personen, onder leiding van een voorzitter. Deze personen werken niet bij een woningcorporatie. Zij behandelen klachten van de volgende corporaties:

  • Area Wonen (Uden/Veghel)
  • Woonmeij (Sint-Michielsgestel, Schijndel en Sint-Oedenrode)
  • Woonstichting JOOST (Boxtel/Rosmalen)
  • Woonwijze (Vught)
  • Woonveste (gemeente Heusden, Helvoirt, Haaren, Esch)

Bekijk hier het Reglement van de Klachtenadviescommissie (1 juli 2019). Hierin staat voor welke klachten u terecht kunt bij de Klachtenadviescommissie. Niet alle klachten worden door de klachtenadviescommissie behandeld. De Huurcommissie behandeld klachten over de hoogte van de huurprijs en servicekosten.

Huurcommissie
U kunt de Huurcommissie inschakelen bij:

  • Geschillen over de jaarlijkse afrekening van de servicekosten;
  • Geschillen over de hoogte van het voorschot van de servicekosten;
  • Toetsing van de hoogte van uw huurprijs;
  • Toetsing van de onderhoudstoestand van de woning (als uw huurcontract niet ouder is dan zes maanden);
  • Ernstige onderhoudsgebreken door nalatigheid van Woonveste.

Kijk voor meer informatie op de website www.huurcommissie.nl.