Mail info@woonveste.nl of bel (0416) 37 87 80
Ga naar de inhoud
Tips en klachten
Wij staan open voor uw suggesties en ideeën. Wat gaat er goed en waar kunnen wij nog verbeteren. Hebt u een goede tip? Laat het ons weten. Uw mening telt.

Geef uw tips en opmerkingen hier door, mail naar info@woonveste.nl of bel (0416) 37 87 80.

Klachten
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Daar doen wij ons best voor. Hebt u toch een klacht? Laat het ons weten via het klachtenformulier.

Klachten Thuispoort
Vrijkomende woningen van Woonveste worden geadverteerd via Thuispoort. Als woningzoekende schrijft u zich daar in. Gaat er iets niet goed of heeft u een klacht?
Dan kunt u contact opnemen met Woonveste via mail of telefoon. Komt u er niet uit? Dan kunt u mailen naar klachten@thuispoort.nl. Mocht dit niet goed verlopen, kunt een een kalcht melden bij de onafhankelijke regionale klachtencommissie. 

Andere klacht
Hebt u een klacht over onze dienstverlening? Bent u niet tevreden over de manier waarop wij u behandelen? Of heeft u een klacht over het gedrag van één van onze medewerkers? Blijf er niet mee zitten en vertel het ons. Samen met u zoeken wij naar een goede oplossing. Deze stappen kunt u zetten:

Wat kunt u doen bij een klacht?
Stap 1:
Meld uw klacht bij ons via het klachtenformulier, mail info@woonveste.nl of per brief, postbus 127, 5150 AC Drunen. Wij nemen uw klacht meteen in behandeling. De medewerker of leidinggevende die verantwoordelijk is voor de afhandeling van uw klacht, is uw aanspreekpunt. Binnen tien werkdagen handelen wij de klacht af. Lukt dit niet, dan krijgt u de stand van zaken en hoort u wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan volgt stap 2.

Stap 2:
Stuur een brief of mail gericht aan de directeur-bestuurder van Woonveste. In de brief vertelt u wat uw klacht is. U krijgt schriftelijk antwoord van ons. Bent u niet tevreden met het antwoord en ontstaat er een verschil van mening/ geschil? Neem dan contact op met de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Lees hoe bij stap 3.

Stap 3:
Vul het klachtenformulier in op de website van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Op deze website staat ook een uitleg over de procedure.

Let op:
De Klachtenadviescommissie neemt alleen klachten in behandeling die door u al eerder aan Woonveste zijn gemeld en waarvoor Woonveste voldoende kans heeft gehad om deze op te lossen.

Bekijk hier het Reglement van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Hierin staat met welke klachten u wel en niet terecht kunt bij de Klachtencommissie. Niet alle klachten worden door de klachtencommissie behandeld. De Huurcommissie behandelt klachten over de hoogte van de huurprijs en servicekosten.

Huurcommissie
U kunt de Huurcommissie inschakelen bij:

  • Geschillen over de jaarlijkse afrekening van de servicekosten;
  • Geschillen over de hoogte van het voorschot van de servicekosten;
  • Toetsing van de hoogte van uw huurprijs;
  • Toetsing van de onderhoudstoestand van de woning (als uw huurcontract niet ouder is dan zes maanden);
  • Ernstige onderhoudsgebreken door nalatigheid van Woonveste.

Kijk voor meer informatie op de website www.huurcommissie.nl.