Huur betalen
Huur je een woning van Woonveste, dan betaalt je de maandelijkse huur vóór de eerste van de maand. Heb je een uitkering, dan betaal je uiterlijk op de 13e van de maand. Stuur dan wel een specificatie van Baanbrekers of het UWV mee. Je kunt je huur op verschillende manieren betalen. De eenvoudigste manier is met een automatische incasso.
Betalen met automatische incasso
Bij een automatische incasso machtig je Woonveste maandelijks de huur van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor het formulier machtiging huurbetaling in. Zoals afgesproken in de huurovereenkomst wordt de huur bij vooruitbetaling voldaan. Wij schrijven de huur de eerste (werk)dag van de maand af. Met een automatische incasso heb je geen omkijken naar het op tijd betalen van de huur. Bij een huurverhoging passen wij het bedrag automatisch aan.
Krijg je een ander rekeningnummer? Geef het door met het formulier wijzigen rekeningnummer.
Hoe kun je nog meer betalen?
Betalen met periodieke overschrijving
- Bij een periodieke overschrijving geeft je jouw bank opdracht om maandelijks, vóór de eerste dag van de maand, het huurbedrag aan ons over te maken;
- Als de huur hoger wordt, moet je het bedrag zelf aanpassen. Vergeet je dat, dan ontvang je een betalingsherinnering voor het ontbrekende bedrag;
- Je kunt de periodieke overschrijving op elk tijdstip stopzetten bij jouw bank.
Betaalverzoek per e-mail
Wilt je de huur niet automatisch betalen en heb je een e-mailadres? Dan kun je ervoor kiezen om één keer per maand een mail te ontvangen met daarin alle betaalgegevens. Je maakt dan zelf vóór de eerste dag van de maand de huurbetaling over onder vermelding van uw relatiecode. Deze code begint met 8900….
Betalen per overboeking
Je kunt zelf maandelijks, vóór de eerste dag van de maand, de huur van je rekening overboeken naar Woonveste. Onze IBAN is NL19 RABO 0154 7043 34. Vermeld bij je betaling als omschrijving jouw relatiecode. Deze code begint met 8900....
U kunt de huur op de volgende manieren betalen:
- per automatische incasso door het tekenen van een machtigingsformulier;
- via internetbankieren;
- per pin op ons kantoor;
- via een instantie, zoals bv een bewindvoerder;
Ja, het is mogelijk om bij ons op kantoor te pinnen. Contante betalingen nemen wij niet aan. U kunt van maandag t/m vrijdag tussen 8:30 en 12:30 langskomen.
U kunt uw rekeningnummer eenvoudig wijzigen met het formulier wijzigen rekeningnummer. U vindt dit op onze website, of wij sturen het u toe.
U moet uw huur vóór de eerste dag van de maand betalen.
In uw huurovereenkomst staat wanneer uw huur betaald moet zijn.
Heeft u problemen met betalen neemt u dan contact met ons op. Telefoon: (0416) 37 87 80. E-mail: info@woonveste.nl.
Nee, dat is niet mogelijk. Op ons kantoor kunt u de huur alleen per pin betalen.
Dat regelt u als volgt: U vult het formulier 'Machtiging huurbetaling' in. U kunt het formulier ook bij op ons op kantoor ophalen. Vul het formulier in en stuur het op naar Woonveste. Dat mag per post of per e-mail. Wij verwerken het vervolgens in onze administratie.
U kunt dit met een brief of per mail aan ons doorgeven. De huur maakt u vervolgens zelf aan ons over vóór de eerste dag van iedere maand.
Op het moment dat er een dossier bij de deurwaarder loopt, kunt u normale huurbetalingen doen bij Woonveste. Indien nodig zullen wij deze betaling doorgeven aan de deurwaarder.
Dit kunt u doen via een bankoverboeking. Onze IBAN is NL19 RABO 0154 7043 34. Vermeld uw adres en relatiecode in de omschrijving. Deze code begint met 8900….
Vermeld bij de omschrijving van uw betaling uw relatiecode (begint met 8900…) en uw adres.
Ja, dit mag heel soms. De persoon die voor u de huur overmaakt, moet uw relatiecode, begint met 8900 of uw adres vermelden.
Naar rekeningnummer NL19 RABO 0154 7043 34 ten name van Woonveste. Vermeld bij de omschrijving van uw betaling uw relatiecode (begint met 8900…) en uw adres.