Mail info@woonveste.nl of bel (0416) 37 87 80
Ga naar de inhoud
Reparaties en onderhoud
Wij vinden het belangrijk dat u prettig woont in een goed onderhouden woning. Wij voeren regelmatig onderhoud uit. Voor sommige onderhoudswerkzaamheden aan uw woning bent u zelf verantwoordelijk.

Hoe meld ik een reparatieverzoek?
Is er iets kapot is in uw woning? Dan verhelpen wij dat zo snel mogelijk. Een reparatieverzoek kunt u op verschillende manieren melden:

Ook spoedeisende reparatieverzoeken belt u door op (0416) 37 87 80. Buiten kantoortijden wordt u automatisch doorverbonden met onze calamiteitendienst. De medewerkers van de calamiteitendienst helpen u verder.

Wanneer krijg ik een reactie?
Binnen twee werkdagen neemt een onderhoudsbedrijf contact met u op voor het maken van een afspraak.

Wie betaalt de onderhoudswerkzaamheden?
In het onderhoudsoverzicht leest u welke onderhoudswerkzaamheden Woonveste betaalt en welke voor uw eigen rekening zijn. Gaat het om onderhoud waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, dan schakelt u zelf een onderhoudsbedrijf in.

Wat voor onderhoud doet u zelf?
U bent verantwoordelijk voor diverse kleine reparaties in uw woning. Denk aan het schoonhouden van ventilatieroosters en afvoerputjes, of het bijhouden van het binnenschilderwerk. Heeft u zelf veranderingen aangebracht in uw woning, dan onderhoudt u deze ook zelf. Is door eigen onzorgvuldigheid schade ontstaan, dan zijn de reparatiekosten voor uw rekening.

Ook een aantal onderhoudsklussen in huis kunt u prima zelf doen. Met de instructiefilmpjes helpen we u graag op weg. Komt u er toch niet uit? Neem dan contact op met een opzichter via (0416) 37 87 80 voor advies.


24-uursservice bij glasschade
Hebt u glasschade? Meld de schade rechtstreeks aan een van de hieronder genoemde schildersbedrijven. Zij herstellen de schade kosteloos en zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

  • Woont u in Drunen, Elshout, Heusden Vesting, Oudheusden, Herpt of Hedikhuizen? Neem dan contact op met Hombergen Glas- en Schilderwerken, telefoonnummer (0416) 37 88 00;
  • Woont u in Haaren, Helvoirt, Esch, Vlijmen, Nieuwkuijk of Haarsteeg? Neem dan contact op met Schildersbedrijf F.J. de Bresser, telefoonnummer (0411) 62 13 07.


Ik heb een cv-storing
Dat kan verschillende oorzaken hebben.

  • De thermostaat moet anders worden afgesteld.
  • Het water van de cv-ketel moet worden bijgevuld.
  • De installatie moet worden ontlucht.


Het water van de cv-ketel bijvullen

U vult de installatie met de vulkraan in uw badkamer, keuken of bij de cv-ketel.

  • Bevestig de slang aan de kraan;
  • Draai het kapje van de vulkraan en draai de slang er enkele slagen op (nog niet vastdraaien);
  • Draai de kraan voorzichtig open. Laat eerst de slang vol water lopen tot alle lucht er uit is;
  • Draai nu de slang helemaal vast aan de vulkraan en zet de vulkraan een halve slag open met de bijgeleverde sleutel of gebruik de passende dop als sleutel;
  • Zet de waterkraan open en vul rustig bij tot de manometer op minimaal 1,5 tot maximaal 1,8 staat. Dit geldt voor een verwarming in koude stand;
  • Bij voldoende druk eerst de waterkraan sluiten, dan de vulkraan sluiten, de slang verwijderen en het kapje op de vulkraan draaien.


De installatie ontluchten

U ontlucht de installatie:

  • Na het vullen;
  • Bij het niet warm worden van een of meerdere radiatoren;
  • Als u lucht hoort borrelen in de leidingen of radiatoren.

Radiatoren met een luchtkraantje kunt u ontluchten met behulp van een ontluchtingssleuteltje. Ook bij de luchtpot bij de ketel kunt u ontluchten. Stop met ontluchten wanneer er water uit het kraantje komt.

Helpt dit niet of twijfelt u wat bij u het probleem is? Neem dan rechtstreeks contact op met de Van Delft Groep, telefoonnummer (073) 518 66 66.

De riolering zit verstopt
Door het ontstoppen van uw riolering neemt u contact op met RRS (Riool Reinigings Service), telefoonnummer (0800) 099 13 13. Dit gratis nummer is dag en nacht bereikbaar.

De lift is kapot
Op het bord in of bij de lift staat het telefoonnummer dat u belt bij een liftstoring.

WTW (warmte terugwinning) installatie
Heeft u in uw woning een WTW (warmte terugwinning) installatie dan is het belangrijk dat deze goed onderhouden wordt.

Uit ervaring van de installateur blijkt dat 1x per 2 jaar onderhoud plegen aan de installatie voldoende is. Voor een goed leefklimaat in uw woning is het wel belangrijk dat u 1x per halfjaar de filters vervangt. Deze filters (drie stuks) worden door de installateur bij het tweejaarlijkse onderhoud aan u geleverd.

U kunt uw reparatieverzoek indienen door in te loggen op uw Klantportaal, Mijn Woonveste. Hierna kiest u voor Mijn reparaties.

U kunt een reparatieverzoek ook telefonisch of via e-mail doorgeven.

Voor spoed kunt u dag en nacht bellen met Woonveste: (0416) 37 87 80.

  • Zie voor een overzicht van wie betaalt wat het onderhouds ABC
  • Indien het een reparatie is die voor rekening van Woonveste komt dan hoeft u niks te betalen.
  • Indien de reparatie niet voor rekening van Woonveste is, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Woonveste laat géén reparaties uitvoeren op kosten van de huurder.
  • Betaalt u glasverzekering, dan is glasschade ook voor rekening van Woonveste.

Gebruik hiervoor het contactformulier op onze website. Heeft de reparatie spoed? Bel dan onze Wachtdienst: (0416) 37 87 80.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Bel ons: (0416) 37 87 80. Of vul het contactformulier in op onze website.

U meldt dit bij Woonveste. Woonveste is namelijk eigenaar van het woongebouw.

Vul het klachtenformulier in op onze website.

Als er een groen ledlampje en geel ledlampje knippert wil niet zeggen dat de warmtepomp een storing heeft. De warmtepomp geeft dan een regelmodus aan bijvoorbeeld dat hij naar de stand-by-pass gaat.

Als het rode ledlampje brandt of het rode ledlampje in combinatie met groen of geel dan betreft het een storing.

Bij storing graag contact opnemen met Woonveste.

 

U kunt contact opnemen met Woonveste. Deze brengen u in contact met onze loodgieters. De kosten voor de afvoerplug (stop) zijn voor u.

Bij oudere woningen proberen wij standaard een switch te plaatsen (wisselschakelaar). Dit om zowel een wasdroger als wasmachine op 1 groep te kunnen plaatsen. Volgens de NEN-normering zijn er 3 apparaten die zoveel vermogen vragen dat ze verplicht zijn op een eigen groep te zitten; de wasmachine, wasdroger en vaatwasmachine. Om te zorgen dat we niet een aparte groep met wandcontactdoos aan hoeven te leggen, gebruiken we deze oplossing. Vroeger had je een grote vierkante grijze doos met trekschakelaar waar je de pijl kon verzetten van W naar D en terug. Tegenwoordig is het een wat modernere uitvoering, waarbij het dus inderdaad zo is dat je óf het ene óf het andere apparaat aan kan zetten maar niet allebei tegelijk.

U kunt rechtstreeks contact opnemen met RRS via telefoonnummer 088- 030 13 13  of via de website een afspraak inplannen.