Calamiteiten
Een noodsituatie? Op de calamiteitenkaart vind je alle belangrijke adressen en telefoonnummers. Bij een calamiteit heb je dan snel het juiste telefoonnummer gevonden. Vul je contactgegevens in op de calamiteitenkaart, print de kaart uit en hang hem op een handige plaats, zoals de meterkast of keukenkastje. Zo heeft de politie of andere instantie de gegevens bij de hand als er iets in je woning aan de hand is.
Wat doe ik:
Bij brand?
- Let op je eigen veiligheid;
- Druk een handbrandmelder in als deze aanwezig is, anders;
- Bel 112;
- Sluit ramen, deuren en kasten;
- Schakel apparatuur uit;
- Verlaat het gebouw via de aangegeven vluchtweg;
- Maak nooit gebruik van de lift.
Bij een ongeval?
- Let op je eigen veiligheid;
- Bel 112, vermeld:
- Wie je bent;
- Waar het is gebeurd;
- Wat er is gebeurd;
- Hoeveel slachtoffers er zijn;
- Blijf bij het slachtoffer en stel hem gerust.
Als u gas ruikt?
- Zet ramen en deuren open;
- Draai de gas hoofdkraan dicht;
- Niet roken en open vuur doven;
- Neem contact op met (0416) 37 87 80.
Bij ernstige waterlekkage?
- Draai de hoofdkraan dicht;
- Zit de lekkage voor de watermeter bel Brabantwater (073) 68 38 000;
- Zit deze achter de watermeter bel Woonveste (0416) 37 87 80.
Ik heb mezelf buitengesloten. Wat nu?
Je staat buiten en de deur waait dicht. Je vergeet een keer je sleutels, je bent ze kwijt of de sleutel breekt af. Het kan iedereen gebeuren. Woonveste heeft geen reservesleutel van je woning. Daarom adviseren wij je om een extra sleutel achter te laten bij buren of een familielid.
Wat als ik geen reservesleutel heb?
De kosten voor het openen van de deur en/of het vervangen van sloten zijn voor rekening van jezelf. Melis IJzerwaren kan je deur openen en ook je sloten vervangen als dat nodig is. Je kunt Melis IJzerwaren bereiken via (06) 20 52 49 74. Je betaalt de kosten contant aan een medewerker van Melis IJzerwaren. Je mag natuurlijk ook een aannemer naar eigen keuze inschakelen. Houd er rekening mee dat de kosten behoorlijk hoog zijn.
Buiten kantooruren
Melis IJzerwaren is alleen bereikbaar tijdens kantooruren. Neem buiten kantooruren contact op met Woonveste via (0416) 37 87 80. Wij verbinden je dan door met desbetreffende aannemer. Ook in dit geval zijn de kosten voor de huurder.
Meld dit bij ons. Wij regelen het herstellen van de schade.
Handel als volgt:
* Sluit de hoofdkraan bij de gasmeter.
* Zet ramen en deuren open.
* Meldt dit direct bij ons.
* Gebruik geen open vuur.
* Rook niet.
* Schakel de deurbel uit door de stekker uit het stopcontact te trekken.
* Gebruik geen schakelaars, mobiele telefoons, zaklantaarns, etc.
* Voorkom vonkvorming.
Wij zullen direct contact opnemen met een installateur om deze klacht binnen 2 uur op te lossen. Indien noodzakelijk neemt hij contact op het de netbeheerder. Er is ook een Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom. Dit is (0800) 90 09 Afhankelijk van de oorzaak zijn de kosten voor Woonveste of voor u.
Bel ons: (0416) 37 87 80. Wij kunnen voor u Melis IJzerwaren inschakelen. U betaalt zelf de kosten. Bijvoorbeeld voor het vervangen van de sloten.