Mail info@woonveste.nl of bel (0416) 37 87 80
Ga naar de inhoud
Calamiteiten
Een noodsituatie? Op de calamiteitenkaart vindt u alle belangrijke adressen en telefoonnummers. Bij een calamiteit hebt u dan snel het juiste telefoonnummer gevonden. Vul uw contactgegevens in op de calamiteitenkaart, print de kaart uit en hang hem op een handige plaats, zoals de meterkast of keukenkastje. Zo heeft de politie of andere instantie de gegevens bij de hand als er iets in uw woning aan de hand is.

Wat doe ik:

Bij brand?

  • Let op uw eigen veiligheid;
  • Druk een handbrandmelder in als deze aanwezig is, anders;
  • Bel 112;
  • Sluit ramen, deuren en kasten;
  • Schakel apparatuur uit;
  • Verlaat het gebouw via de aangegeven vluchtweg;
  • Maak nooit gebruik van de lift.

 

Bij een ongeval?

  • Let op uw eigen veiligheid;
  • Bel 112, vermeld:
    • Wie u bent;
    • Waar het is gebeurd;
    • Wat er is gebeurd;
    • Hoeveel slachtoffers er zijn;
  • Blijf bij het slachtoffer en stel hem gerust.

Als u gas ruikt?

  • Zet ramen en deuren open;
  • Draai de gas hoofdkraan dicht; 
  • Niet roken en open vuur doven;
  • Neem contact op met  (0416) 37 87 80.

Bij ernstige waterlekkage? 

  • Draai de hoofdkraan dicht; 
  • Zit de lekkage voor de watermeter bel Brabantwater (073) 68 38 000;
  • Zit deze achter de watermeter bel Woonveste (0416) 37 87 80.

Ik heb mezelf buitengesloten. Wat nu?
U staat buiten en de deur waait dicht. U vergeet een keer uw sleutels, u bent ze kwijt of de sleutel breekt af. Het kan iedereen gebeuren. Woonveste heeft geen reservesleutel van uw woning. Daarom adviseren wij u een extra sleutel achter te laten bij buren of een familielid.

Wat als ik geen reservesleutel heb?
De kosten voor het openen van de deur en/of het vervangen van sloten zijn voor rekening van de huurder. Melis IJzerwaren kan uw deur openen en ook uw sloten vervangen als dat nodig is. U kunt Melis IJzerwaren bereiken via (06) 20 52 49 74. U betaalt de kosten contant als een medewerker van Melis IJzerwaren ervoor zorgt dat u uw woning weer binnen kunt. U mag natuurlijk ook een aannemer naar eigen keuze inschakelen. Houd er rekening mee dat de kosten behoorlijk hoog zijn. 

Buiten kantooruren
Melis IJzerwaren is alleen bereikbaar tijdens kantooruren. Neem buiten kantooruren contact op met Woonveste via (0416) 37 87 80. Wij verbinden u dan door met desbetreffende aannemer. Ook in dit geval zijn de kosten voor de huurder.

Meld dit bij ons. Wij regelen het herstellen van de schade.

Handel als volgt:

* Meldt dit direct bij ons.

* Sluit de hoofdkraan bij de gasmeter.

* Zet ramen en deuren open.

* Gebruik geen open vuur.

* Rook niet.

* Schakel de deurbel uit door de stekker uit het stopcontact te trekken.

* Gebruik geen schakelaars, mobiele telefoons, zaklantaarns, etc.

* Voorkom vonkvorming.

Wij zullen direct contact opnemen met een installateur om deze klacht binnen 2 uur op te lossen. Indien noodzakelijk neemt hij contact op het de netbeheerder. Er is ook een Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom. Dit is (0800) 90 09 Afhankelijk van de oorzaak zijn de kosten voor Woonveste of voor u.

 

Bel ons: (0416) 37 87 80. U betaalt zelf de kosten. Bijvoorbeeld voor het vervangen van de sloten.