Woning accepteren

Deze pagina delen

Heeft u de woning van uw voorkeur gekregen? Gefeliciteerd! U moet nu een hoop zaken regelen.
Wij helpen u graag. Hieronder hebben wij alles voor u op een rij gezet.

(Digitale) intake

We willen graag vooraf kunnen bepalen of u daadwerkelijk voldoet aan de voorwaarden en in aanmerking komt voor de woning. Daarom vragen wij u om een aantal actuele gegevens, zoals inkomensgegevens, bij ons in te leveren. Vaak zullen wij u vragen om deze per e-mail (dus digitaal) bij ons in te leveren. In sommige gevallen nodigen wij u uit voor een intakegesprek op ons kantoor. Dan kijken wij vervolgens of u voldoet aan de voorwaarden. Zo ja, dan bieden wij u de woning definitief aan. U ontvangt vervolgens een schriftelijke bevestiging met een acceptatieformulier. Voor de regels rondom het inkomen verwijzen wij u naar de pagina inkomen

Woning bekijken

Alleen als u een aanbiedingsbrief heeft gekregen, mag u de woning bekijken. U maakt dan een afspraak met de vertrekkende huurder. De aanbiedingsbrief kunt u gebruiken om aan te tonen dat u de nieuwe huurder bent. U kunt dan ook afspraken maken over de overname van roerende goederen.  Roerende goederen zijn bijvoorbeeld gordijnrails, lampen en lamellen. 

Heeft Woonveste de vaste aanpassingen overgenomen, dan bieden wij u de woning aan met de aangebrachte veranderingen. Meer hierover leest u bij het overnemen van vaste aanpassingen.
Woonveste controleert de technische staat van de woningen.

Accepteren van de woning

Wilt u de woning accepteren? Laat dit dan schriftelijk aan ons weten met het acceptatieformulier.
Dit formulier heeft u ontvangen bij de aanbiedingsbrief. Stuur het ingevulde formulier vervolgens naar ons kantoor in Drunen. Vergeet niet om dit te doen vóór de datum die in de aanbiedingsbrief staat. Daarmee zorgt u ervoor dat u de woning ook echt krijgt. Wij zorgen er dan voor dat de huurovereenkomst op tijd in
orde is.

Weigering na acceptatie

Weigert u de woning na acceptatie, dan brengen wij u € 250,- in rekening. Dit is voor de administratiekosten en eventuele opbrengsten die wij mislopen omdat we de woning niet kunnen verhuren. U staat weer ingeschreven bij ons wanneer u het bedrag heeft betaald.