Huurzaken

Deze pagina delen

Er zijn nog meerdere zaken die aan de orde komen als u een woning gaat huren.

Huurovereenkomst

Nadat wij uw acceptatie hebben ontvangen, sturen wij u de huurovereenkomst in tweevoud. U houdt zelf een exemplaar en het andere stuurt u ondertekend naar ons terug. U mag het natuurlijk ook persoonlijk langsbrengen bij ons kantoor in Drunen.

Woningoplevering

U ontvangt van ons ook een uitnodiging voor de oplevering van uw woning.
Tijdens de woningoplevering krijgt u de sleutels en loopt u met onze opzichter door de woning. Samen met hem bekijkt u de staat van de woning en neemt u de technische zaken door.

Huur betalen

U betaalt huur vanaf de eerste dag dat u de sleutel heeft. De eerste huurbetaling moet bij ons betaald zijn vóór de datum dat u de sleutels ontvangt en uw huurovereenkomst ingaat. U kunt dit bedrag bij ons op kantoor pinnen of van tevoren aan ons overmaken (breng dan een bewijs van de overboeking mee naar de afspraak sleuteloverdracht). In sommige gevallen is het ook mogelijk om per pin in de woning te betalen Als u dit wenst, geef dat dan van tevoren bij ons aan.

Wanneer u de woning eenmaal bewoont betaalt u de lopende huur voortaan maandelijks vóór de eerste van de maand. Dat kan heel eenvoudig met een machtiging. U machtigt Woonveste om iedere maand de huur van uw rekening af te schrijven. Wel zo fijn, want zo heeft u er geen omkijken naar. Een formulier voor een machtiging vindt u bij de uitnodigingsbrief voor de woningoplevering. Kijk voor meer informatie ook bij huur betalen.