Kwaliteit

Deze pagina delen

Wordt u op tijd en goed geholpen? Krijgt u de juiste informatie en service? Wij willen graag dat u tevreden bent over Woonveste. We luisteren naar onze klanten en nemen uw vragen en opmerkingen serieus.
We zijn kritisch op onszelf en blijven onze dienstverlening verbeteren.

KWH-Huurlabel

Sinds 2003 hebben wij het KWH-Huurlabel. KWH staat voor Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector. Het KWH-Huurlabel is een landelijk keurmerk voor corporaties. Jaarlijks meet het KWH de kwaliteit van onze dienstverlening. Voldoet Woonveste aan alle eisen, dan krijgen wij het KWH-Huurlabel. Zo weet u dat u altijd kunt rekenen op een goede dienstverlening. Bij die beoordeling geeft het KWH ook verbeterpunten aan die wij gebruiken om onze klanten nog beter van dienst te zijn.

Klant is belangrijk

Bij KWH staat de klant centraal. KWH bekijkt de dienstverlening door de ogen van de huurder.
Hoe wordt u geïnformeerd? Wordt u vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon?
Bent u tevreden over de staat van uw woning en de reparaties?

KWH-meting 2018

In deze tabel ziet u de cijfers van de meest recente meting van KWH. Woonveste scoort iets boven het landelijk gemiddelde van 7,7.

 KWH-meting 2018
            
 

Score

 Algemene dienstverlening

7,6  

 Woning zoeken

7,8  

 Nieuwe woning

8     

 Huur opzeggen

    8     

 Reparaties

 7,9  

 Onderhoud

7,7  

 
             

  

 Gemiddeld

7,8

 

Meer informatie vindt u op www.kwh.nl en www.ikwilzorgelooshuren.nl.

Aedes-benchmark

Aedes-benchmark biedt inzicht in de prestaties van corporaties

Woonveste is lid van Aedes, de landelijke branchevereniging van woningcorporaties. Aedes vergelijkt de prestaties van woningcorporaties via een zogeheten benchmark. In dit onderzoek worden twee belangrijke thema's gemeten: de tevredenheid van huurders en de bedrijfslasten. Met de onderzoeksresultaten kunnen woningcorporaties vaststellen hoe ze functioneren in vergelijking met andere corporaties, en kunnen ze hun eigen prestatie verbeteren.

Woonveste heeft bij de vorige Aedes-benchmark (2018) de hoogst mogelijke score behaald over de dienstverlening aan nieuwe huurders, bij het betrekken van de woning. Voor het afhandelen van reparatieverzoeken scoort Woonveste boven het landelijk gemiddelde. Onze bedrijfslasten zijn flink lager dan die van de meeste andere corporaties.

Meer informatie

Lees hier meer over de Aedes-benchmark van 2018.