Klachten

Deze pagina delen

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Daar doen wij ons best voor. Hebt u toch een klacht? Laat het ons dan weten.

Hoe u dat doet, leest u op deze pagina.

 

Heeft u overlast van uw buren?

Ga in gesprek. Vaak hebben uw buren niet door dat zij overlast veroorzaken. Met een goed gesprek kunt u het probleem meestal snel oplossen. Lukt dat niet, dan helpen wij u graag. Hoe het werkt, leest u bij overlast.

 

Is er iets kapot in uw woning?

Dit noemen wij een reparatieverzoek. U kunt een reparatieverzoek melden bij ons. Wij zullen uw klacht dan zo spoedig mogelijk verhelpen. Hoe u een reparatieverzoek indient, leest u op de pagina reparatieverzoek.

 

Heeft u een klacht over onze dienstverlening?

Bent u niet tevreden over de manier waarop wij u behandelen? Of heeft u een klacht over het gedrag van een van onze medewerkers? Blijf er dan niet mee zitten, maar vertel het ons. Dan zoeken wij samen met u naar een goede oplossing. Hieronder leest u welke stappen u kunt zetten.

 

Wat kunt u doen bij een klacht?

Stap 1:
U meldt uw klacht via ‘Mijn Woonveste’, via e-mail of brief bij ons.  
Wij nemen uw klacht meteen in behandeling en lossen deze het liefst direct op. De medewerker of leidinggevende die verantwoordelijk is voor de afhandeling van uw klacht, is uw aanspreekpunt. Binnen tien werkdagen handelen wij de klacht af. Als dat niet lukt, laten wij u weten wat de stand van zaken is en wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan volgt stap 2.

 

Stap 2:
Schrijf een brief of e-mail gericht aan de directeur-bestuurder van Woonveste. In de brief vertelt u wat uw klacht is. U krijgt dan schriftelijk antwoord van ons. Bent u niet tevreden met het antwoord en ontstaat er een verschil van mening (geschil)? Neem dan contact op met de onafhankelijke Klachtenadviescommissie. Hoe u dat kunt doen, leest u bij stap 3.

 

Stap 3:
Schrijf een brief aan de Klachtenadviescommissie. Vertel in uw brief wat uw klacht / geschil is.
U kunt uw brief richten aan het secretariaat van de Klachtenadviescommissie, Postbus 825, 5280 AV Boxtel.

 

Let op:
De Klachtenadviescommissie neemt alleen klachten in behandeling die door u al eerder aan Woonveste zijn gemeld en waarvoor Woonveste voldoende kans heeft gehad om deze op te lossen.

 

Procedure Klachtenadviescommissie

Heeft u een klacht ingediend bij de Klachtenadviescommissie, dan ontvangt u binnen twee weken een reactie. De Klachtenadviescommissie kan besluiten om uw klacht / geschil tijdens een hoorzitting te behandelen.

De Klachtencommissie luistert dan naar uw verhaal, maar ook naar dat van Woonveste. Dat noemen we hoor en wederhoor. De Klachtenadviescommissie geeft vervolgens advies aan Woonveste. Dat doen ze in een brief aan de directeur-bestuurder. De directeur-bestuurder laat vervolgens – binnen 3 maanden na ontvangst van het advies – aan u en de commissie weten wat hij besluit. Hij mag afwijken van het advies van de Klantenadviescommissie. Hij moet dan wel vertellen waarom hij dat doet. Bent u het niet met zijn definitieve uitspraak eens? Dan kunt u naar de kantonrechter stappen.

Vanwege de coronacrisis worden er op dit moment geen fysieke hoorzittingen gehouden. 

Klachtenadviescommissie

De Klachtenadviescommissie bestaat uit zes personen, onder leiding van een voorzitter. Deze personen werken niet bij een woningcorporatie. Zij behandelen klachten van de volgende corporaties:

- Area Wonen (Uden/Veghel)
- Woonmeij (Sint-Michielsgestel, Schijndel en Sint-Oedenrode)
- Woonstichting JOOST (Boxtel/Rosmalen)
- Woonwijze (Vught)
- Woonveste (gemeente Heusden, Helvoirt, Haaren, Esch)

Bekijk hier het Reglement van de Klachtenadviescommissie (1 juli 2019). In het reglement staat voor welke klachten u terecht kunt bij de Klachtenadviescommissie. Niet alle klachten worden door de klachtenadviescommissie behandeld. De Huurcommissie gaat over klachten over de hoogte van de huurprijs en servicekosten. Kijk voor meer informatie op de website van de huurcommissie: www.huurcommissie.nl

 

Klachten WoonService Regionaal

Vrijkomende woningen van Woonveste worden geadverteerd via www.woonserviceregionaal.nl. U kunt zich bij WoonService Regionaal inschrijven als woningzoekende. Heeft u hierover een klacht, dan kunt u terecht bij de KlachtenCommissie WoonService. Deze is onafhankelijk van WoonService Regionaal en van de woningcorporaties. Meer informatie vindt u op de website www.woonserviceregionaal.nl.

 

Meer informatie

Onze medewerkers zijn op maandag tot en met donderdag tussen 08.30 en 17.00 uur telefonisch bereikbaar via 0416 37 87 80; op vrijdag tussen 08:30 en 12:30 uur. U kunt ook mailen naar info@woonveste.nl. Uiteraard bent u ook welkom bij ons in Drunen, Afrikalaan 92. Ons kantoor is dagelijks geopend van 08.30 tot 12.30 uur.